Hoe herstel ik de WiFi verbinding van mijn omvormer ? ( Fronius)

omvormer handleiding Gepubliceerd op: 8-07-2021

Worden er geen gegevens weergegeven in de app? Dit duidt er in de meeste situaties op dat de omvormer niet correct verbonden is met het internet. In 98% van de situaties is het resetten van de omvormer de oplossing als er niets is veranderd qua internetprovider, modem of wifi-wachtwoord.

 

Stappenplan resetten omvormer:

Stap 1: Een zwarte schakelaar linksonder op de omvormer kan op OFF worden gezet (er gaat een rood lampje branden).

Stap 2: Wanneer u de grijze kabel naar rechts volgt, komt u meestal een scheidingsschakelaar tegen die u kunt uitschakelen. Als alternatief kunt u de groep in de meterkast uitschakelen.

Stap 3: Zodra stap 1 en stap 2 uitgevoerd zijn zullen alle lampjes uit gaan en zal de omvormer uitvallen.

Stap 4: Zet de DC schakelaar( linksonder op de omvormer) aan.

Stap 5: Schakel de werkschakelaar of de groep in de meterkast weer in.

Stap 6: Na 15 minuten zou de omvormer weer online moeten zijn.

 

De omvormer is na 15 minuten nog niet online, wat nu?

Als de omvormer na 15 minuten nog niet online is, bekijk dan onderstaand filmpje van Fronius Solar Energy om de omvormer opnieuw te verbinden